جنرال موتورز در نمايشگاه SEMA 2019 از وانت برقياي رونمايي کرد که بر بستر وانت C10 مدل 1962 ساخته شده است. شورلت E10 نسخهاي پيشرفتهتر از پدر بزرگاش است که به سيستم پيشرانهي الکتريکي تجهيز شده.
شورلت امسال در نمايشگاه SEMA بيش از 20 خودرو دارد که وانت برقي E10 نيز يکي از اين محصولات است. اين خودرو از دو مجموعه موتور برقي و دو باتري 400 ولت بهره ميبرد و يک جعبه دنده اتوماتيک SuperMatic 4L75-E روي أن سوار شده است که گشتاور را به چرحهاي عقب منتقل ميکند.
اين نمونه وانت برقي، در واقع همان شورلت C10 مدل 1962 است که يکسري قناوريهاي جديد و کاربردي به آن اضافه شده است. از لحاظ ظاهري، شکل و ابعاد کلي مدل اصلي حفظ شده اما آرم درخشان شورلت، چراغهاي الايدي در جلو و سيستم تعليق پايين با چرخهاي 20 و 22 اينچي (جلو و عقب) حال و هواي مدرني به آن بخشيده است.
دوباتري 60 کيلوواتي در زير کفي عقب جاي گرفتهاند. اين وانت الکتريکي، حدود 450 اسببخار قدرت زير کاپوت دارد و به راننده اين امکان را ميدهد که تنها در 5 ثانيه از سرعت 0 تا 96 کيلومتربرساعت شتاب بگيرد. همينطور وانت شورلت ميتواند طول 400 متر را در زمان 13 ثانيه طي کند. شورلت همچنين با سيستم شبيهسازي صدا به همراه سه بلندگو صداي خودروهاي بنزيني را براي اين خودرو در نظر گرفته تا هيچ مشکلي از اين لحاظ وجود نداشته باشد. اين شبيهسازي صداي شورولت کامارو LS7 Z28 با موتور V8 را القا خواهد کرد.
راساو بلنز (Russ O’Blenes)، مدير واحد نمونه تقويت شده و قطعات شورلت در اين خصوص گفته:
ما اين سيستم را براي تامين قدرت و شعاع حرکتي طراحي کرديم. البته ما تازه اين کار را شروع کردهايم. همانطور که در طول سالها با موتورهاي تقويت شده کارکردهايم همچنان به اصلاح و بهبود سيستمهاي پيشرانه برقي و Connect & Cruise ميپردازيم. هدف ما تامين نيروي بيشتر با دامنه حرکتي بالا متناسب با نيازها و اولويتهاي مختلف انواع علاقهمندان است. در اين حالت، ما به جاي کاربراتور و سرسيلندر از اينورترها،باتريها و قطعات ولتاژ بالاتر استفاده خواهيمکرد.
همانند ساير بخشها، نوسازيهاي مشابهاي در طراحي داخلي نيز صورت گرفته و يک صفجه نمايش کاملا ديجيتالي براي سيستم پيشرانه برفي جايگزين داشبود قديمي شده است. بقيه قسمتها در داخل، طراحي کلاسيک خود را حفظ کرده و تنها مجموعهاي جديد از صندليهاي چرمي به آن اضافه شده است.
منبع:
درباره این سایت